SHAMELINBINA merupakan anak syarikat milik penuh Koperasi Shamelin Berhad yang bergiat aktif di dalam industri MLM.Syarikat 100% Bumiputera dimiliki oleh KOPERASI SHAMELIN BERHAD (Koperasi yang KEDUA Terbesar Di Malaysia) yang ditubuhkan pada 13 April 1971, membangunkan Taman Shamelin Perkasa, Cheras, terbabit dalan perniagaan kredit, pembangunan, perladangan dan peruncitan. Nilai aset lebih daripada RM160juta.



 
MALAYSIA

TUAN RUMAH

Name:
Email Address:


PERMATA HATI

BANK IN

SEGALANYA ONLINE

8tv Ntv7 RTM TV3 TV9

Berita Harian Detik Daily Harakah Daily Harian Metro MyKKK NST Pahang Daily Keadilan Online Kampus Negara Terengganu Kite TKO Daily Malaysia Kini Utusan Online

MARI BERSENAM


To those yang rasa mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :) Boleh tra test!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… osoh cha'ra apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. hensem tak…

last sekali buat joget kucing…

--------------

kalau dok hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian selamat malam~

REVOLUSI PERNIAGAAN TERKINI
Monday, May 17, 2010

posted by mat perak @ 11:19 AM   1 comments

PELUANG PENDAPATAN


posted by mat perak @ 8:17 AM   0 comments
LOGIK KE TAK LOGIK
Sunday, August 23, 2009
Salam Perjuangan,
emm macam mane dengan tajuk kita kali ni boleh faham? kali ini saya nak bawa sahabat semua keluar sedikit dari cara biasa kita berfikir. Sahabat! Kita bukan orang biasa-biasa, Kita sebenarnya orang yang sangat luar biasa. Itu yang Allah S.W.T. firmankan dalam Al-Quran.

Sahabat! Kita selalu berkira-kira apabila mahu berbuat sesuatu. Terlalu banyak perkiraan untung serta rugi yang kita pertimbangkan. Ya Lah namapun usahawan, kalau tak kira untung dan rugi bukan usahawan namanya? betulkah begitu? Percayalah wahai sahabat, ianya tidak seperti yang kita selalu fikirkan! Jadi kali ini saya ingin membuka minda kita semua dengan satu pernyataan iaitu "JIKA KITA FIKIR LOGIK MAKA IA JADI TAK LOGIK".

Ok! Mari kita lihat dengan lebih mendalam lagi. Sahabat! orang kata, kalau kita nak berjaya! kita kena ikut orang yang berjaya! jadi saya nak beritahu sahabat2 semua bahawa orang berjaya tidak banyak menggunakan fikiran logik! sebab bagi mereka tidak ada istilah tidak logik, semuanya logik belaka! Sahabat, baru ni saya membaca biografi 3 orang paling kaya dalam dunia iaitu Warren Buffet, Carlos Slim Helu dan Bill Gates, apa yang menarik adalah ketiga-tiga mereka ini semuanya berfikiran dan berwawasan luar biasa dan kebanyakannya idea yang dilaksana itu semuanya TIDAK LOGIK.

Warren Buffet, adalah seorang pelabur yang selalu membeli saham pada harga yang lebih tinggi dari harga pasaran. adakah ini LOGIK? Carlos Slim Helu, mempunyai kegemaran untuk membeli syarikat disaat berlakunya krisis ekonomi, adakah ini LOGIK? Bill Gates, sanggup tinggalkan universiti demi minatnya yang menggila dan amat mendalam dalam bidang komputer. adakah ini LOGIK?

Percayalah sahabat jika kita berfikir logik maka dia jadi tidak logik. Jika Warren Buffet berfikir secara logik ketika urusan pembelian saham sudah tentu dia takkan menawarkan harga yang lebih tinggi dari pasaran? begitu juga dengan Carlos Slim dan Bill Gates!

Macam mana? dah boleh faham? ke belum lagi? Sahabat, pernahkah anda terfikir dalam Islam, ada banyak perkara yang kalau kita fikir secara logik maka ia jadi tak logik? Baiklah mari kita lihat beberapa contoh

CTH 1Rukun Iman,
1. PERCAYA KEPADA ALLAH
2. PERCAYA KEPADA MALAIKAT
3. PERCAYA KEPADA RASUL
4. PERCAYA KEPADA KITAB
5. PERCAYA KEPADA HARI KIAMAT
6. PERCAYA KEPADA QADHA' DAN QADAR.
Sahabat! Kalau LOGIK yang menjadi asas kita, saya yakin rukun iman inipun akan jadi tidak logik.

CTH 2Bagaimana pula kalau kita fikirkan tentang Isra' dan Mi'raj, tentang wukuf, tawaf, melontar jamrah dll. Logikkah ungkapan " 1 BALAS 10", beri satu balas sepuluh. Patutkah semua orang kena tawaf 7 kali tak kira siapapun dia. Yang sihatpun 7 pusingan, Yang sakitkan pun 7 pusingan, Yang sempurna 7 pusingan, yang cacatpun masih 7 pusingan. LOGIK KE? Bukan ke nampak tak logik?

Tapi yang tak logik itulah jalan untuk mencapai kejayaan. Yang tak logik tulah bila kita buat ia menjadikan kita manusia yang cukup hebat. Sahabat kita kena faham kerja kita yang sebenarnya dan yang paling PENTING kita juga kena faham kerja TUHAN, supaya kita hanya buat kerja kita dan kita tak buat kerja TUHAN.
Sahabat! segala perancangan dan gerak kerja serta usaha itulah kerja kita sebaliknya natijah, result, kesan dan hasil semua itu adalah kerja TUHAN.

Jadi PASTIKAN kita buat kerja kita dan biar TUHAN buat kerjaNYA.
Sahabat! yang tak logik tu kita, tapi bagi Allah S.W.T. tidak ada istilah tidak LOGIK? SEMUANYA LOGIK belaka! Kun Fa Yakun!

Baiklah! mari kita bincangkan bende2 yang tak logik dalam perniagaan kita. Dalam perniagaan kita, Pemimpin-pemimpin selalu berpesan kalau kita nak JADI atau nak BERJAYA kita mesti JADIKAN atau JAYAKAN orang bawah kita terlebih dahulu. jika kita fikir secara logik! maka mana ada logiknya sebab mana mungkin kalau kita tolong orang lain maka kita akan dapat untung? yang selalu kita fikir RUGI aku kalau tolong dia ni, lebih baik aku buat untuk aku sendiri, dah tentu untung lagi banyak! Sahabat2 fikir2kan.

Saya selalu berpesan kepada sahabat dahulukan apa yang kita beri, InsyaAllah pasti ada bahagian kita. Logik ke? bukanke kalau kita beri tu nanti kita rugi? mana boleh untung? Kenapa kita fikir begitu? kerana kita berfikir secara logik! maka ia jadi tak logik.

Ok! cukuplah setakat itu, InsyaAllah ada kesempatan kita bincang lagi. Sekali lagi saya mengharap apa yang kita bincangkan ini dapat memberi manfaat kepada yang membaca
.
posted by mat perak @ 6:51 AM   0 comments
ISTIDRAJ
Assalamualaikum.... Artikel nih..menjawap segala pertanyaan yg slalu difikirkan..Bace le sampai abis..moral of d story...jgn le kita mengeluh sekiranya rezeki itu bukan milik kita...selamat membaca !

ISTIDRAJ Minggu lepas, seorang kawan bertanya "Kenapa kadang kala kita lihat seseorg insan tu sentiasa dapat kegembiraan spt dapat naik pangkat, murah rezeki dll sedangkan dia tu selalu melakukan kemungkaran?".

So, seorang kawan lain pun jawablah yang kdg kala sesuatu anugerah Allah swt kpd seseorg individu tu bukanlah sebab Allah sayangkan hambanya itu tetapi kerana Allah nak tengok sejauh mana keikhlasan orang itu. Allah nak tengok adakah hambanya itu akan menyedari bahawa Allah amat bermurah hati dengannya jadi sepatutnya dia bersyukur dan berubah menjadi baik. Tapi jika individu itu masih tidak reti bersyukur maka sesungguhnya dia telah menimbulkan kemurkaan Ar-Rahman.

Ada member tanya kenapa kdg2 kita dah banyak kali berdoa tapi belum dapat apa yang diimpikan. Ustazah kata itu tandanya Allah sayang pada kita. Sebabnya Allah tahu kalau kita lambat atau belum dpt yg diimpikan, kita akan terus berdoa dan mengingati Ilahi.

Sebenarnya Allah amat rindukan suara hamba-hambaNya merayu dan memujiNya. Kalau sekali berdoa terus dapat, kemungkinan besar lepas tu kita kita taksub dan lupa utk bersyukur pd yg Esa. Tup-tup dpt pula artikel ni drp seorg rakan. A very relevant and interesting article.

Semoga Allah beratkan timbangan ibadah kita drp timbangan dosa di Pdg Mahsyar nanti. InsyaAllah.. Apakah dia istidraj itu? Ianya adalah pemberian nikmat Allah kepada manusia yang mana pemberian itu tidak diredhaiNya. Inilah yang dinamakan istidraj.

Rasullulah s.a.w. bersabda :"Apabila kamu melihat bahawa Allah Taala memberikan nikmat kepada hambanya yang selalu membuat maksiat (durhaka), ketahuilah bahawa orang itu telah diistidrajkan oleh Allah SWT". (Diriwayatkan oleh At-Tabrani, Ahmad dan Al-Baihaqi). Tetapi, manusia yang durhaka dan sering berbuat maksiat yang terkeliru dengan pemikirannya merasakan bahawa nikmat yang telah datang kepadanya adalah kerana Allah berserta dan kasih dengan perbuatan maksiat mereka.

Masih ada juga orang ragu-ragu, kerana kalau kita hendak dapat kebahagian di dunia dan akhirat kita mesti ikut jejak langkah Rasullulah saw dan berpegang teguh pada agama Islam. Tetapi bagaimana dengan ada orang yang sembahyang 5 waktu sehari semalam,bangun tengah malam bertahajjud, puasa bukan di bulan Ramadhan sahaja, bahkan Isnin, Khamis dan puasa sunat yang lain. Tapi, hidup mereka biasa sahaja. Ada yang susah juga. Kenapa? Dan bagaimana pula orang yang seumur hidup tak sembahyang, puasa pun tak pernah, rumahnya tersergam indah, kereta mewah menjalar, duit banyak, dia boleh hidup kaya dan mewah. Bila kita tanya, apa kamu tak takut mati? Katanya, alah, orang lain pun mati juga, kalau masuk neraka, ramai-ramai. Tak kisahlah! Sombongnya mereka, takburnya mereka.

Rasullulah s.a.w. naik ke langit bertemu Allah pun tak sombong, Nabi Sulaiman, sebesar-besar pangkatnya sehinggakan semua makhluk di muka bumi tunduk di bawah perintahnya pun tak sombong! Secantik-cantik Nabi Yusof dan semerdu suara Nabi Daud, mereka tak sombong. Bila sampai masa dan ketikanya, mereka tunduk dan sujud menyembah Allah.

Manusia istidraj Manusia yang lupa daratan. Walaupun berbuat maksiat, dia merasa Allah menyayanginya. Mereka memandang hina kepada orang yang beramal. "Dia tu siang malam ke masjid, basikal pun tak mampu beli, sedangkan aku ke kelab malam pun dengan kereta mewah. Tak payah beribadat pun, rezeki datang mencurah-curah. Kalau dia tu sikit ibadat tentu boleh kaya macam aku, katanya sombong"..

Anai-anai, jika tidak bersayap, maka dia akan duduk diam di bawah batu atau merayap di celah-celah daun, tetapi jika Allah hendak membinasakannya, Allah berikan dia sayap. Lalu, bila sudah bersayap, anai-anai pun menjadi kelkatu. Kelkatu, bila mendapat nikmat (sayap), dia akan cuba melawan api. Begitu juga manusia, bila mendapat nikmat, cuba hendak melawan Allah swt.

Buktinya, Firaun. Nikmatnya tak terkira, tidak pernah sakit, bersin pun tidak pernah kerana Allah berikannya nikmat kesihatan. Orang lain selalu sakit, tapi Firaun tidak, orang lain mati,namun dia masih belum mati-mati juga, sampai rasa angkuh dan besar diri lantas mengaku dirinya tuhan. Tapi dengan nikmat itulah Allah binasakan dia.

Namrud, yang cuba membakar Nabi Ibrahim. Betapa besar pangkat Namrud? Dia begitu sombong dengan Allah, akhirnya menemui ajalnya hanya disebabkan seekor nyamuk masuk ke dalam lubang telinganya.

Tidak ada manusia hari ini sekaya Qarun. Anak kunci gudang hartanya sahaja kena dibawa oleh 40 ekor unta. Akhirnya dia ditenggelamkan bersama-sama hartanya sekali akibat terlalu takbur.

Jadi kalau kita kaya, jangan sangka Allah sayang, Qarun lagi kaya, akhirnya binasa juga. Jadi, jika kita kaji dan fikir betul-betul,maka terjawablah segala keraguan yang mengganggu fikiran kita.

Mengapa orang kafir kaya, dan orang yang berbuat maksiat hidup senang/mewah. Pemberian yang diberikan oleh Allah pada mereka bukanlah yang diredhaiNya. Rupa-rupanya ianya adalah bertujuan untuk menghancurkannya.

Untuk apa hidup ini tanpa keredhaanNya? Tetapi jangan pula ada orang kaya beribadat, masuk masjid dengan kereta mewah kita katakan itu istidraj. Orang naik pangkat, istidraj. Orang-orang besar, istidraj. Jangan! Orang yang mengunakan nikmatnya untuk kebajikan untuk mengabdi kepada Allah bukan istidraj. Dan jangan pula kita tidak mahu kekayaan.

Kalau hendak selamat, hidup kita mesti ada pegangan. Bukan kaya yang kita cari, juga bukan miskin yang kita cari. Tujuan hidup kita adalah mencari keredaan Allah.

Bagaimana cara untuk menentukan nikmat yang diredhai Allah? Seseorang itu dapat menyedari hakikat yang sebenarnya tentang nikmat yang diterimanya itu ialah apabila dia bersyukur nikmatnya. Dia akan mengunakan pemberian ke jalan kebaikan dan sentiasa redha dan ikhlas mengabdikan diri kepada Allah. Maka segala limpah kurnia yang diperolehi itu adalah nikmat pemberian yang diredhai Allah.

Bila tujuan hidup kita untuk mencari keredhaan Allah, niscaya selamatlah kita di dunia dan akhirat.

Wallahualam.
posted by mat perak @ 2:49 AM   1 comments
MANGGIS??
Tuesday, August 11, 2009
- Anda mesti sedia maklum bahawa buah durian adalah the ‘King of Fruits’ tetapi tahukah anda buah manggis ini adalah the ‘Queen of Fruits’?




- Jadi apa kata kalau kita mengenali dengan lebih dekat apa yang dikatakan buah manggis?

- Menurut sumber yang dipetik dari http://ms.wikipedia.org/wiki/manggis, manggis atau nama saintifiknya (Garcinia Mangostana) adalah pokok tropika malar hijau dan dipercayai berasal dari Kepulauan Sunda dan Maluku. Pokok manggis boleh tumbuh dari 7 hingga 25 meter dan menghasilkan buah berwarna ungu pekat yang boleh dimakan.

- Kulit manggis menghasilkan warna merah, dan amat sukar ditanggalkan. Manggis dibuka dengan mengopek bukannya dipotong. Buah manggis dipegang dengan kedua belah tangan, ditekan perlahan-lahan sehingga kulitnya terbelah. Selepas itu, ianya mudah untuk dibuka dan mengambil isinya.

- Baiklah, itu adalah artikel yang dipetik dari wikipedia. Mengenai khasiat pula, ianya amat berkhasiat terutama di bahagian kulit dalam manggis dan biji buah manggis. Secara tradisi kulit manggis dilumat-lumat dan digunakan untuk merawat penyakit seperti malaria, tibi, penyakit kulit, cirit-birit dan dysentry. Di Thailand, buah manggis dijemur dan dikeringkan untuk membuat bahan kosmetik seperti syampu, sabun untuk menghaluskan kulit dan mencegah penyakit kulit.

- Khasiat xantona iaitu bahan aktif dalam buah manggis dapat membantu pelbagai jenis masalah seperti alergi, resdung, lelah, pelbagai penyakit kulit seperti eczema, gatal-gatal, psoriasis, seborrhea, jangkitan kulat, luka-luka yang biasa pada mulut, melecur, selepas pembedahan, penyakit darah tinggi, kencing manis, lebihan kolesterol , keletihan, kekurangan darah, ulser, gastrik, saluran usus yang bengkak dan InsyaAllah pelbagai lagi masalah.

- Seterusnya kita lihat pula kajian yang dibuat oleh para saintis berkaitan kandungan anti-oksida yang ada padanya berbanding buah-buah yang lain.

- Jadi, nampak tak kandungan yang paling tertinggi. Tak sangka betul. Selama ni asyik membaca pasal the goodness of other fruits, tak sangka our local fruit is the champion of all fruits. Well done manggis, well done.
posted by mat perak @ 5:22 AM   0 comments
CARA BERSANGKA BAIK
Monday, August 10, 2009
Oleh : Syeikh Abdulkadir Al Jailani:

"Jika engkau bertemu dengan seseorang, maka yakinilah bahawa dia lebih baik darimu. Ucapkan dalam hatimu :"Mungkin kedudukannya di sisi Allah jauh lebih baik dan lebih tinggi dariku.

"Jika bertemu anak kecil, maka ucapkanlah (dalam hatimu) :"Anak ini belum bermaksiat kepada Allah, sedangkan diriku telah banyak bermaksiat kepadaNya. Tentu anak ini jauh lebih baik dariku.

"Jika bertemu orang tua, maka ucapkanlah (dalam hatimu):"Dia telah beribadah kepada Allah jauh lebih lama dariku, tentu dia lebih baik dariku.

"Jika bertemu dengan seorang yang berilmu, maka ucapkanlah (dalam hatimu):"Orang ini memperoleh kurnia yang tidak akan kuperolehi, mencapai kedudukan yang tidak akan pernah kucapai, mengetahui apa yang tidak kuketahui dan dia mengamalkan ilmunya, tentu dia lebih baik dariku.

"Jika bertemu dengan seorang yang bodoh, maka katakanlah (dalam hatimu) :"Orang ini bermaksiat kepada Allah kerana dia bodoh (tidak tahu), sedangkan aku bermaksiat kepadaNya padahal aku mengetahui akibatnya.Dan akutidak tahu bagaimana akhir umurku dan umurnya kelak. Dia tentu lebih baik dariku.

"Jika bertemu dengan orang kafir, maka katakanlah (dalamhatimu) :"Aku tidak tahu bagaimana keadaannya kelak, mungkin di akhir usianya dia memeluk Islam dan beramal soleh. Dan mungkin boleh jadi di akhir usia diriku kufur dan berbuat buruk.
posted by mat perak @ 6:02 AM   1 comments
About Me
Previous Post
Archives

LEADER SHAMELIN
BERITA SENSASI
( LEADER SHAMELIN )
SHAMELIN

 

 

HIBURAN SENSASI



.: Frenzy.Fm :.
Mesti Gempak Punya!~

MARI DAFTAR BLOG

BLOGGERS MALAYSIA
BLOGGERS MALAYSIA


Kedah Blogger Community

Kelantan Bloggers
ID NO 949 - FCUCOMMUNITY
'AWARD UNTUK SAHABAT'

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM PROF. DR. ABDUL WAHAB ARBAIN, KAK ZAI, KAK PAH, HIZBI76, SPERMA OVUM, ADHA, BUJANG SENANG, DIDA, MOY, DEROS, ADEQ, LHAKIM, IJOKS2009, ARIANNI, JUMANA, PN KARTINI, MUHAMMAD, MIZJANA, NURIMO, MOHDSYAHID, UMMI HUMAIRA, AR_RAHMANW, IDYAVIE, ORANG MUO, FAZRIN2211, H@N!B, WANSAIDIN, SPONGE705, SURIEY, SAFIRAH OMAR, NUR FATEHAH, PENATANPADAKWAT, AL-BASORI, COOKIE DEVINE, MILA, ARNAMEE, RAZAK, NA'IM NIKMAT, FARAH_ZAINURUL, YATI SHARIFF, ANGGERIKSULAR, SHAHBANDAR87, FND, PN-IENA, ANNUARTAJUDIN, AL-JUFRI, UST.AMIN, MAT PERAK, ASSAADAH_83, AEISYULILLAH
LIFE TRAFFIC FEED

Website counter

online counter
© 2009 BLOG JUS MANGGIS ( SHAMELINBINA )

"Setiap Jiwa Yang Dilahirkan Telah Tertanam Dengan Benih Untuk Mencapai KEJAYAAN Dalam Kehidupan; Tetapi Benih Itu Tidak Akan Tumbuh Seandainya Tidak Dibajai Dengan Keberanian Untuk Merebut Peluang Yang Tersedia Di Depan Mata!"

JUS MANGGIS

KANDUNGAN & KEISTIMEWAAN

Mempertingkatkan tahap kesihatan menyeluruh dengan membantu peningkatan xanthones dan antioxida yang lain.

Merupakan minuman kesihatan yang mengandungi antioksida yang tinggi. Menggunakan khasiat semulajadi Permaisuri Buah. Kandungan antioksida telah dikaji oleh penyelidik daripada Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM) di bawah Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar.


Kandungan :

Ekstrak keseluruhan buah manggis
Ekstrak Acai
Ekstrak Biji Anggur
Ekstrak Delima
Puri Roselle
Jus Epal
D-Ribose
Keistimewaan :

Memberi kesihatan yang menakjubkan melalui pertolongan xanthone dan antioksida
Menghalang dan mencegah radikal bebas
Anti inflamasi & anti alahan
Anti penuaan
Mencegah kanser
Melindungi sistem jantung
Melindungi kesihatan otak dan sistem saraf
Meningkatkan sistem pertahanan badan
Menyokong fungsi sendi dan tulang rawan
Menghalang jangkitan yang disebabkan oleh virus, bakteria dan parasit
Mengurangkan tekanan darah tinggi
Mengurangkan lelah
Membantu penyembuhan luka
Memberi tenaga stamina
Mengurangkan sakit kepala (migrain)
Mengurangkan pengeluaran asid

APA KATA PAKAR

Dr Sam Walters -Naturopath (Master Dlm Biologi)
*Jika anda tahu apa yang saya tahu, anda tidak akan ke mana-mana tanpa Jus Manggis. Antioksidan adalah kunci sebenar pada masa hadapan untuk rawatan penyakit. Buah manggis mengandungi elemen-elemen yang mampu membantu memulihkan secara langsung kebanyakan penyakit yg wujud pd hari ini. Manggis adalah agen antioksida. Kulit manggis mengandungi XANTON yg berkesan untuk pengkulturan kanser payudara, kanser paru-paru,kanser perut dan leukimia. Jus Manggis menjadi satu senjata untuk mengatasi kanser, di mana ia telah memulangkan kehidupan mereka yg majoriti ditahap 4 ke atas*

Dr Albert Miller - Pakar Kesihatan Keluarga

*Saya amat kagum pada kesan anti radangnya, pengurangan bengkak sendi dan pengurangan rasa sakit, amat ketara setelah mengambil jus manggis ini. Saya juga memberi pesakit yang mempunyai masalah Kulit yang Kronik seperti eczema dan dermatitis, semua menunjukkan kemajuan yang amat baik. Masalah pesakit PROSTAT  pun sama. Khasiat terhebat daripada manggis ini, tentang penyakit Autoimunhasil yang hebat dapat diperolehi *
 

Dr JameGraham-Gynecologic Oncologist

*Saya telah mengalami arthris yang teruk pada sendi dan buku lali. Saya berjalan degan tulang di atas tulang  mengalami sakit yang teruk. Saya juga mengalami ulser dan paras hemoglobin ke tahap 6 dan dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi. Selepas 3 hari mengambil jus manggis, saya merasakan perubahan yang ketara pada masalah kesihatan di mana beransur-ansur baik. Saya amat yakin mengesyorkan anda mencuba jus manggis ini.*
 

Dr Shermann Sugar Singleton

*Saya mempunyai seorang anak kecil yang menghidap ECZEMA yang teruk, jadi saya memberikan anak saya jus manggis selama 5 hari eczemanya sembuh dengan sepenuhnya. Wah !!! sangat hebat jus manggis ini kerana saya lihat dengan mata sendiri pemulihannya.*

 

Robert Edgar Burns  

*Satu Keinginan Baru Untuk Hidup*


       

PAKEJ KEAHLIAN
   

APA KATA PENGGUNA

 

MAKLUMAT AKAUN PEMBAYARAN

:: MAKLUMAT AKAUN PEMBAYARAN (MOBILE STOCKIST)

 
Akaun Simpanan
Nama ELMI FANSURI BIN GHAZALI
No. Akaun 162469101020
Emel wafinniaga@yahoo.com
Perhatian PENTING: Sila masukkan alamat emel wafinniaga@yahoo.com semasa anda membuat transaksi pindahan melalui maybank2u.com Kemudian, sila SMSkan info transaksi seperti dipaparkan di bawah dengan segera.
     
     
 FORMAT PENGESAHAN INFO TRANSAKSI MELALUI SMS 

Setelah pembayaran dilakukan, sila SMSkan maklumat transaksi  tersebut dalam format seperti yang dipaparkan di bawah untuk tindakan segera:-

SMS: Nama Penuh Anda<>Jumlah Bayaran<>Masa & Tarikh Pembayaran

Contoh:
Ali Bin Abu- RM260- Maybank - 13:20 18 - Dec 2009

Hantarkan ke:
016-334 5554

Setelah urusan pembayaran selesai dilakukan, sila simpan resit transaksi sebagai rujukan bukti pembayaran apabila diperlukan. Terima kasih.

 

 

HUBUNGI LEADER UNTUK KETERANGAN
[ SILA KLIK PADA NEGERI & NAMA UNTUK PENDAFTARAN ]
* Pendaftaran Yang Berjaya Akan Disenaraikan Di Sini
 
| PERLIS | KEDAH | P.PINANG | PERAK | SELANGOR | KUALA LUMPUR | PUTRAJAYA |
| N.SEMBILAN | MELAKA | JOHOR | PAHANG | TERENGGANU |
| KELANTAN | SARAWAK | LABUAN | SABAH |
 
 

  .PERLIS.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


.KEDAH.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


.PULAU PINANG.
{ Adakah ANDA Di Sini? }



.PERAK.
MANJUNG
(EN MAT PERAK :: 013-9276783)
Pn Rohaida :: 017-5983213

KAMPONG GAJAH
Cik Maream :: 019-4304490


 

.KUALA LUMPUR.
AMPANG
Pn Maryam :: 010-2665169

  .NEGERI SEMBILAN.
{ Adakah ANDA Di Sini? }



.MELAKA.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


 

.JOHOR.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


 

.SABAH.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


 

.PUTRAJAYA.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


.LABUAN.
{ Adakah ANDA Di Sini? }


.SARAWAK.
{ Adakah ANDA Di Sini? }

  .KELANTAN.
En Muhaimin :: 013-3019016

 

.TERENGGANU.
{ Adakah ANDA Di Sini? }

.PAHANG.
{ Adakah ANDA Di Sini? }

 

.SELANGOR.
BATU CAVES
Pn Ani :: 019-2219369
En Fitri :: 012-6527523

     
 

 

 
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


          


          



BONUS PEMBANGUNAN KUMPULAN



BONUS PEMBANGUNAN PENGURUS ~ TABUNG KERETA